Wycieczka i pielgrzymka do Lublina

W dniach 7 – 9 wrzesień 2017 r. odbyła się wycieczka do Kazimierza, Nałęczowa i Lublina połączona z Ogólnopolską Pielgrzymką Ludzi Niewidomych. 7 września bardzo wcześnie w strugach deszczu wyruszyliśmy w trasę. W drodze do Kazimierza, w Puławach zabraliśmy Pana Piotra naszego przewodnika. W Kazimierzu przywitała nas słoneczna pogoda, która trwała do końca naszej wycieczki. Zwiedzanie Kazimierza rozpoczęliśmy od przejścia wałem Wisły do rynku, następnie przeszliśmy na Górę Trzech Krzyży. Po zwiedzeniu Kazimierza udaliśmy się do Nałęczowa gdzie zwiedziliśmy park uzdrowiskowy. Wieczorem dotarliśmy na nocleg do Lublina.

Następnego dnia po śniadaniu rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta Lublina docierając na teren obozu na Majdanku. Po zwiedzeniu muzeum obozu koncentracyjnego udaliśmy się na starówkę, gdzie poznaliśmy historię i zabytki miasta. Od godz. 14-tej rozpoczęły się uroczystości związane z pielgrzymką(/koronka, różaniec i msza święta). Około godz 19-tej wróciliśmy do hotelu na nocleg.

W trzecim dniu naszego pobytu po śniadaniu udaliśmy się do katedry na dalszą część pielgrzymki (godzinki, konferencja, msza święta). Po zakończeniu uroczystości pielgrzymkowych udaliśmy się na obiad i drogę powrotną. Do Gdańska wróciliśmy 9 września około północy.