WYCIECZKA "SPOJRZEĆ NA GDAŃSK ZMYSŁAMI"

Dnia 8 czerwca 2022r. osiemnastoosobowa grupa z Koła PZN w Starogardzie Gdańskim udała się na wycieczce do Gdańska. Na miejscu czekała na nas pani przewodnik, która zaprowadziła grupę do żeglugi i o godzinie 10.00 popłynęliśmy statkiem na Westerplatte i z powrotem. W czasie rejsu dowiedzieliśmy się o przemyśle stoczniowym i nabrzeżach portowych. Po tej miłej atrakcji udaliśmy się na kawę i lody. Później Pani Jola pokazała nam zakątki Starego Miasta, poznaliśmy jego historię i wiele ciekawych legend. Spacerem doszliśmy do Gdańskiej Galerii Zmysłów, w której panowała całkowita ciemność. Tam zostaliśmy podzieleni na trzy grupy i każda ze swoim opiekunem musiała poradzić sobie z napotkanymi przeszkodami. Po pobycie w muzeum udaliśmy się na obiad, po którym pani przewodnik odprowadziła nas na przystanek autobusowy. Pełni wrażeń i bardzo zadowoleni z wyjazdu w godzinach popołudniowych wróciliśmy do Starogardu Gdańskiego. Mimo, że często bywamy w Gdańsku załatwiając różne sprawy to rzadko mamy czas na jego zwiedzanie. Dopiero dzięki zorganizowanej wycieczce poznajemy uroki tego miasta.

Wyjazd ten dofinansowany był ze środków Gminy Miejskiej w Starogardzie Gdańskim w ramach konkursu Pozytywne wsparcie, za które bardzo dziękujemy.

WYCIECZKA DO GDAŃSKA 8 czerwca

Zarząd Koła Powiatowego Polskiego Związku Niewidomych w Starogardzie Gdańskim informuje, że dnia 8 czerwca br. planujemy zorganizować wycieczkę do Gdańska pt. "Spojrzeć na Gdańsk zmysłami." W programie rejs statkiem, zwiedzanie Muzeum w ciemności i poczęstunek.

Dofinansowanie na ten cel otrzymaliśmy w ramach projektu Pozytywne wsparcie. Projekt obejmuje niepełnosprawnych mieszkańców Starogardu Gdańskiego.

Chętne osoby zapraszamy do zgłaszania się do biura Koła.

PLAN PRACY KOŁA POWIATOWEGO POLSKIEGO ZWIĄZKU NIEWIDOMYCH W STAROGARDZIE GD. NA 2022 ROK

1. Dnia 28 czerwca br. (wtorek) z okazji Dnia Dziecka dla dzieci i członków Koła odbędzie się Turniej Kręglowy w Starogardzie Gd.

2. Czerwiec/lipiec planujemy wyjazd do Muzeum Niewidzialny Gdańsk.

3. W dniach 05-08.09. br. organizujemy wycieczkę do Krakowa, Ojcowa i Częstochowy.

4. Dnia 11 października br. (wtorek) o godzinie 11:00 obchody Dnia Białej Laski w restauracji "Kociewianka" ul. Skarszewska 1 w Starogardzie Gd.

5. Dnia 23 października br.(niedziela) wyjazd do Teatru Muzycznego w Gdyni na spektakl pt. "SOMETHING ROTTEN, czyli coś się psuje".

6. Dnia 10 grudnia br. (sobota) odbędzie się spotkanie pt. "Kolędowanie z Mikołajem". Msza św. o godzinie 11:00 w kościele św. Wojciecha, a następnie udamy się do restauracji "Kociewianka".

W sierpniu biuro nieczynne

Za zarząd

prezes Joanna Grabowska

Życzenia Wielkanocne 2022 Starogard Gd.

Pełnych pokoju i radości  Świąt  Wielkiej Nocy

Oraz dużo zdrowia i pogody ducha

Podczas świątecznych spotkań w gronie rodziny

Wszystkim członkom i przyjaciołom naszego Koła

Życzy  Zarząd  KP PZN w Starogardzie Gdańskim

WIERZYCZANKI 2021 W STAROGARDZIE GD.

Dnia 29 stycznia 2022r. w Miejskiej Hali Sportowej im. Andrzeja Grubby odbyła się Gala "Wierzyczanki". Uroczystość rozpoczęła się wręczeniem medali. Chcemy się pochwalić, że medal za zasługi dla miasta z okazji 100 rocznicy powrotu Starogardu Gdańskiego do Państwa Polskiego otrzymała prezes KP PZN Joanna Grabowska.

Asia serdecznie dziękuje Przewodniczącej Rady Miasta pani Annie Benert oraz Prezydentowi Miasta panu Januszowi Stankowiakowi za to wyróżnienie, które było dla niej miłą niespodzianką.