Wyjście na kręgle

W dniu 19 października wybraliśmy się  w grupie 15 osobowej do kręgielni U7 aby trochę rozruszać się i spróbować sił w rzucaniu kulami do kręgli. Kule ciężkie, rzutów dużo, więc trochę kalorii spaliliśmy. Rywalizacja była fair, atmosfera i zabawa przednia. Był to nasz drugi wypad do kręgielni, ale widząc po efektach co niektórych zawodników śmiało można stwierdzić, że musieli trenować częściej, bez naszej wiedzy :) Wyników nie powstydziliby się najlepsi gracze w tej dyscyplinie.

Jak wiadomo, nie tylko kręglami człowiek żyje, więc w najbliższym czasie wybieramy się również na basen. Karnety już są w drodze.

Informacja o zorganizowanym ognisku

13 lipca w Ogrodzie Botanicznym Marszewo koło Gdyni odbyło się ognisko integracyjne dla członków naszego koła. Nim rozpaliło się ognisko, zwartą grupą pod przewodnictwem pracownika Ogrodu pana Witolda wybraliśmy się na godzinny spacer po okolicznych szlakach edukacyjnych. Ze względu na upał krótko zagościliśmy na otwartym terenie, gdzie dotknęliśmy i zrywaliśmy igły daglezji oraz jodły amerykańskiej. Dostaliśmy na to pozwolenie a nawet nakaz, aby móc rozetrzeć igły i powąchać. Po tym ciekawym doświadczeniu czym prędzej udaliśmy się w głąb lasu, aby złapać trochę chłodu. A tam czekała na nas przyjemna wspinaczka pod górę, piękną serpentyną, przy której znajdowały się tabliczki informujące o różnych gatunkach flory występującej w okolicy. Na samej górze pod wiatą złapaliśmy na chwilę oddech, aby wysłuchać ciekawych opowieści przewodnika, a następnie kolejną serpentyną, tym razem mijając leśne chatki, zeszliśmy do miejsca ogniska.

Po takim spacerze apetyty dopisały. Kiełbaski, bułki, ogórki i drożdżówki zniknęły w naszych brzuchach :)

Dodatkową atrakcją w przerwie między kiełbaskami była loteria, w której główną nagrodą był duży pluszowy miś, do którego kilka osób wyraziło chęć przytulenia. Niestety, szczęśliwy posiadacz mógł być tylko jeden.

Po zakończeniu ogniska w dobrych humorach i z uśmiechem na twarzy całą grupą, aby nikt się nie zagubił, udaliśmy się na przystanek autobusowy.

PZN Koło Gdynia

Ognisko integracyjne

Chcielibyśmy poinformować, że dnia 13 lipca organizujemy ognisko integracyjne, a jeśli będą chętni to również spacer edukacyjny po Leśnym Ogrodzie Botanicznym Marszewo
Szczegóły:
wtorek, 13 lipca 2021 r., godzina około 12.00
Miejsce, Ogród Botaniczny Marszewo, 8 min autobusem z dworca Chylonia
Dokładną godzinę jeszcze ustalimy aby dostosować do rozkładu jazdy ZKM.

Osoby chętne prosimy o kontakt z Kołem  PZN w Gdyni
tel: (58) 620-22-91

PZN Koło Gdyni

Spacer po Kamiennej Górze

W dniu 26 maja członkowie naszego Koła po wielu miesiącach obostrzeń i zakazów epidemicznych mieli możliwość wspólnie, w niewielkiej grupie udać się na spacer architektoniczny po Kamiennej Górze, Szlakiem Gdyńskiego Modernizmu. Spacer został zorganizowany przez Muzeum Miasta Gdyni, a naszymi przewodnikami byli Pani Małgorzata i Pan Tomasz, którzy uruchomili naszą wyobraźnię i zabrali nas w podróż do lat międzywojennych, kiedy to Gdynia, miasto z morza powstawało. Po drodze usłyszeliśmy wiele ciekawych historii, zobaczyliśmy kilka budynków z interesującą przeszłością, m.in kamienicę, w której mieszkał kpt. Karol Olgierd Borchardt, budynek, w którym mieściło się gestapo w czasie II W. Ś., oraz dom, w którym straszy. Dotknęliśmy także turbinę okrętową oraz makietę willi Hrabiny Magdaleny Łosiowej, tzw Łosiówkę.
Pogoda i humory dopisały, więc niedługo spotkamy się ponownie aby dalej przemierzać Szlak Gdyńskiego Modernizmu i nie tylko...

PZN Koło Gdynia

Zawiadomienie

Z głębokim smutkiem i żalem zawiadamiamy, że w dniu 17.03.2021 roku w wieku 70 lat, zmarł Prezes naszego koła Waldemar Pożarowszczyk. Waldek był wspaniałym człowiekiem, zawsze wrażliwy na ludzką krzywdę i gotowy nieść pomoc. Ponad 20 lat był Prezesem Koła Polskiego Związku Niewidomych w Gdyni gdzie poświęcił się pracy na rzecz środowiska osób niewidomych. Całym swoim życiem zasłużył na szacunek wszystkich, którzy Go znali.
Żegnamy Prezesa naszego koła Waldemara Pożarowszczyka. Msza odbędzie się w piątek, 26 marca w kościele na Witominie przy ul. Hodowlanej o godzinie 8:30. Pogrzeb na Cmentarzu Łostowickim w Gdańsku o godzinie 10:30. Informuję także osoby, które chciałyby uczestniczyć w tej ceremonii, że nie będzie pożegnania w kaplicy. Kondukt pogrzebowy wyruszy o godzinie 10:30 spod bramy głównej cmentarza. Fot. i opr. Marek Michalak